Deeltje 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bouke Boumans - WaarBenJij.nu Deeltje 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bouke Boumans - WaarBenJij.nu

Deeltje 3

Door: Bouke

Blijf op de hoogte en volg Bouke

09 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een tijdje geen verslag gemaakt te hebben en de vele verzoeken om er eentje te maken hierbij het derde verslag.

De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten. 2 weken zomervakantie in december/januari is natuurlijk heerlijk. Daarnaast ging ik zelfs op vakantie. Een trip, twee weken naar het zuider eiland. alfj, hoo mijn toetsenbord tript even.

Mensen kinders wat een land zeg. Helaas heb ik niet de tijd om alles in detail uit te leggen en te omschrijven, maar ik ga me best doen. Het helpt als jullie de foto's bekijken die ik op Facebook heb gezet.

Het landschap in het zuiden heeft veel te bieden. Wat een gebied, ik kan er maar niet over uit. De bieten zijn wel vies, ik kom hier later op terug. Van fantastische bergen met aanliggende meren tot witte/gouden/zwarte stranden met allerlei baaitjes waar geen mens te bekennen is.
Het mooiste wat ik gezien heb is lake Tekapo. Een meer voor het gebied van Mt Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Het water van dat meer is zo ontzettend blauw dat het bijna nep lijkt. Bij een heldere dag is het zo mooi om te zien en je kan Mt Cook op de achtergrond zien liggen met zijn witte top, prachtig. Het was echt een top vakantie.
Het hostel bij Mt cook was ook de topper van de vakantie.
Mt Cook zelf zat wel verstopt achter een aantal bergen dus we konden een mooie hike doen voordat we uitzicht hadden op de berg.
Het gebied rond Mt Cook en de berg zelf is het mooiste wat ik ooit heb gezien.

Op een goede 2e plek staat Milford Sound. Wij Nederlanders zijn bekend met regen en vinden regen over het algemeen niet prettig. Ik kan jullie vertellen dat jullie in de stromende regen willen staan wanneer er door de wateren van Milford Sound wordt gevaren. Een geweldig gebied met, door de regen, overal watervallen. Als jullie er een keer zijn, moeten jullie oppassen dat jullie niet in het water vallen. Het kan daar namelijk goed stormen en de boot kan lekker schommelen.

Naast de prachtige natuur staat Nieuw-Zeeland ook bekend om zijn extreme activiteiten. Ik als kiwi in wording moest natuurlijk een aantal van die activiteiten ondernemen. Zo heb ik bij Abel Tasman een skydive gedaan van 16,500 ft. Op 2e kerstdag uit een vliegtuig springen, dat kunnen niet veel mensen zeggen.
Vervolgens op de allerlaatste dag van 2013 ben ik van een hangend plateau dat zo'n 134 meter boven de grond hangt gesprongen, de Nevis Bungy. Deze bungy schijnt de 3e hoogste ter wereld te zijn.
Nadat ik weer omhooggetakeld was kon ik mezelf opmaken voor de volgende activiteit. De hoogste swing ter wereld. Hier vindt er eerst een vrije van van 70 meter plaats en vervolgens wordt je door de prachtige canyon geswingd als een schommel. Bouke zou Ome Boumans niet zijn als hij wat geks zal uitvoeren. Ik besloot dus deze swing op zijn kop te doen. Vlak voordat ik naar beneden viel gooide ik mijn benen in de lucht en hey presto.
Van deze activiteiten heb ik ook foto's en filmpjes en zal ik op Facebook zetten.

Verder heb je in Queenstown de burgertent, Fergburger. Deze tent staat bekend om zijn grote burgers. Ik bestelde de grootste en dat was een flinke jongen kan ik jullie vertellen. Een enorm broodje, met sla, 8 plakjes tomaat, bieten, rode ui, 2 gebakken eieren, 2 grote dikke burgers en veel saus. Het was lastig eten, maar wel erg lekker.
De foto's geven wederom een beter beeld bij de burger dan deze omschrijving.

Christchurch, de stad van de hevige aardbevingen, is een spookstad. Gebouwen die half ingestort zijn, overal kranen, hekken, lege parkeer garages, lege winkels. Je voelt dat het een grote stad is, maar er is niks meer te doen. Mindblowing.
Again, the pictures.

Alle andere plekken waren ook zeker noemenswaardig, maar daar heb ik geen tijd meer voor.

Voor de mensen die toevallig een kaart van Nieuw-Zeeland hebben zal ik even aangeven hoe ik heb gereisd.
Christchurch - Kaikoura - Picton - Abel Tasman - Punakaiki/Greymouth - Frans Jozef - Wanaka - Queenstown - Milford Sound (dagtrip vanuit Queenstown) - Mt Cook - Rangitata - Christchurch

Mijn maat Jos de Jong uit Boskoop ook nog gezien en heb zelfs in Auckland een nacht het bed met hem gedeeld. Samen met hem het nieuwe jaar ingegaan, erg gezellig! Hij heeft Nieuw - Zeeland onderhand verlaten om zijn surf kwaliteiten te verbeteren in Bali.

Nu is het tijd om het Noorder eiland te verkennen. Dit zal gaan gebeuren in de weekenden. Ik zal proberen om daar ook een aantal dingen over te vertellen komende weken.



CHEERS

  • 09 Januari 2014 - 15:51

    Wil:

    He son,

    Wat een prachtige reis! Wij kunnen nu nog beter inschatten wat ons te wachten staat.
    Alleen die extreme activiteiten staan bij ons niet ingepland, jammer waren allemaal volgeboekt.
    We komen eraan!

    Wil

  • 09 Januari 2014 - 16:34

    Ellen:

    Ha Bouke,

    wat een geweldige vakantie heb jij gehad zeg, leuk dat je pa en ma ongeveer dezelfde route gaan doen. Jouw verhalen zal ze nog reislustiger maken.

    groet en beste wensen voor dit jaar
    Kees en ellen

  • 09 Januari 2014 - 18:13

    Hilda:

    Hoi Bouke,

    Respect man, dat zou/zal ik je nooit nadoen. Wel blij dat je weer heelhuids terugbent in Auckland. Een mooi 2014 gewenst, zo mogelijk mooier dan 2013.

    Groet, Hilda

  • 10 Januari 2014 - 08:56

    Alma Gazan:

    Hallo Bouke,
    Je schrijft alsof het allemaal een makkie is. Wat een spectaculaire dingen heb je gedaan. Ja dan is het hier maar plat en saai. Gelukkig wel wat woordgrapjes.
    Een mooi 2014 toegewenst en we zien uit naar nummertje 4.
    groetjes, Peter en Alma

  • 10 Januari 2014 - 19:29

    Jos En Henny:

    Mooie plaatjes, mooie praatjes!!
    Wat leuk om dit straks ook met Ad en Wil te delen.
    Groeten van ons en nog heel veel plezier en succes met je stage.

  • 10 Januari 2014 - 20:09

    Marian Boumans:

    He Bouke,
    Ik kan je wel vertellen dat ik een levendig beeld overhoud van je belevenissen. Stoer en uitdagend hoor!
    Ben benieuwd of je stage werk ook zo uitdagend is. Grapje hoor. Vorige week vroeg iemand me nog of Bouke Boumans familie was. Had in de krant gelezen dat je op reis ging. Bijzonder he, was al even geleden dat het in de krant gestaan heb. En o ja, ik heb ja gezegd.

    Het beste en ben benieuw naar je volgende reisverslag. Snap dat je niet altijd zin hebt om tes chrijven, maar voor ' later' is dat echt leuk hoor.
    Groet en liefs, Marian

  • 11 Januari 2014 - 02:13

    Anja :

    Grote klasse Bouke! Je bent zo langzamerhand een aardige globetrotter. Geniet er nog even van. Groetjes van Anja

  • 27 Januari 2014 - 14:03

    Marijn:

    Goed bezig Bouke! Alvast veel plezier met je ouders. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2014

Deeltje 4

09 Januari 2014

Deeltje 3

28 November 2013

Deeltje 2

14 November 2013

Deeltje 1
Bouke

Ik zit voor een stage in Nieuw-Zeeland. Doormiddel van deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen!

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 5288

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: